The Vegan Version of Nachos

This is not really a recipe, because everybody knows how to prepare nachos, however I wanted to show you what I use in my nachos. I like when they are full of ingredients, but still healthy, I divide them into layers and add lots of lettuce and veggies, a substitute for the meat, and black beans. The layers I add are the following:

Layer 1:

Chips! I like them very crunchy but not very salty, and it’s best if they are triangular.

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Layer 2:

Beans. I use refried black beans. I add a little bit of water or vegetable broth (if I have it available) to make them softer, this way it’s easier to spread them through the chips.

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Layer 3:

I use a part of shiitake mushroom steams and a part of texturized soy for the meat substitute. I cook them with chopped tomatoes, soy sauce and Salsa Lizano.

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Layer 4:

I add different types of lettuce, the crunchier the better.

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Layer 5:

“Pico de gallo”. This is tomato, onions, cilantro, lemon, salt and olive oil.

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Layer 6:

Avocado chopped into little pieces.

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Layer 7:

Vegan mayo, spicy sauce and sometimes I also use ketchup.

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La versión vegana de los nachos

Esta no es realmente una receta, porque todos saben cómo preparar nachos, pero quería enseñarles como preparo mis nachos. A mí me gusta cuando tienen muchos ingredientes, pero trato de evitar que quede muy pesado. Los divido en capas, agrego mucha lechuga y vegetales, un sustituto de carne y frijoles negros. Las capas de ingredientes de mis nachos son las siguientes:

Capa 1:

Tortillas tostadas, me gustan muy crujientes pero bajas en sal, y es mejor si son triangulares.

Capa 2:

Frijoles negros molidos. A estos les agrego un poco de agua o caldo de verduras para que no queden muy espesos y sea más fácil de agregarle a las tortillas.

Capa 3:

Para el sustituto de la carne uso una parte de tallos de hongos “shiitake” y una parte de soya texturizada. Esto lo cocino con tomate, salsa de soya y salsa Lizano.

Capa 4:

Diferentes tipos de lechuga, entre más crujientes mejor.

Capa 5:

Pico de gallo. Lo preparo con tomate, cebolla, culantro, limón, sal y aceite de oliva.

Capa 6:

Aguacate en trocitos pequeños.

Capa 7:

Mayonesa vegana, salsa picante y en algunas ocasiones también salsa de tomate.

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